W pojazdach wykorzystywane są różnego rodzaju pompy, oleju, czy też paliwa.
Muszą one być z całą pewnością niezawodne. Ponieważ przerwa w dostawie paliwa będzie skutkowała brakiem odpowiedniej mieszanki, i zastopowaniem działania silnika. Można spotkać różnego rodzaju pompy, ciśnienie wymagane do odparowania paliwa w nowoczesnych silnikach jest wytwarzane przez wysokociśnieniową elektryczną pompę paliwa w zbiorniku paliwa. W zależności od rodzaju układu wtryskowego większość pomp paliwowych wytwarza ciśnienie od 15 do 90 psi. Wiele pomp paliwowych jest chronionych przed brudem przez filtr paliwa przymocowany do wlotu paliwa. Wtryskiwacze paliwa są chronione przez filtr paliwa za pompą paliwa. Należy pamiętać, że wbudowane filtry paliwa są często zaniedbywane i należy je wymienić przy pierwszych oznakach problemów z układem podawania paliwa. Natomiast wiele nowoczesnych filtrów paliwa znajduje się wewnątrz zbiornika paliwa po stronie wlotowej pompy paliwa i zapewnia jej trwałość.
Regulator ciśnienia paliwa zapewnia dokładne podawanie paliwa poprzez precyzyjne kontrolowanie ciśnienia pompy paliwowej.
Istnieją dwa rodzaje regulatorów ciśnienia: dwuprzewodowe i jednoprzewodowe. Systemy dwuprzewodowe zwracają nadmiar paliwa za pomocą drugiej linii. Jednoprzewodowe systemy wtrysku paliwa zawierają regulator ciśnienia paliwa w zespole pompy paliwa i polegają na zdolności modułu sterującego zespołu napędowego do utrzymania kontroli paliwa poprzez zmianę czasu pozostawania wtryskiwacza paliwa. Wiele różnych maszyn wykorzystuje różnego rodzaju pompy do oleju, czy też paliwa. Są obecnie nie tylko w pojazdach, ale wszędzie tam gdzie wykorzystywane są silniki. Dobrym przykładem zastosowania tego rodzaju pomp jest dystrybutor paliwa na stacji paliw. Paliwo jest transportowane ze zbiornika umieszczonego pod ziemie, i za pomocą dystrybutora i specjalnego pistoletu tankowane do zbiornika pojazdu. Z pewnością pompa do oleju silnikowego jest wykonana aby była przygotowana do przesyłania cieczy o danej charakterystyce.